Learning to BeSocialinio ir emocinio ugdymo institutas, bendradarbiaudamas su Lietuvos vaikų ir jaunimo centru, Švietimo ir mokslo ministerija bei dar 6 Europos šalių partneriais 2017 m. pradeda įgyvendinti tarptautinį švietimo politikos priemonių eksperimentinį projektą „Learning to Be“ vykdomą pagal ES programos Erasmus+, trečią pagrindinį veiksmą: Europos politikos eksperimentavimas.
APIE PROJEKTĄEsminės švietimo srities problemos yra susijusios su žemomis socio-emocinėmis kompetencijomis ir aukštu mokyklos nebaigusių asmenų skaičiumi Europoje. Šios priežastys turi neigiamos įtakos jaunimo socialiniam, akademiniam ir profesiniam gyvenimui, ir kliudo jų asmeniniam tobulėjimui. Žvelgiant iš pasaulinės perspektyvos, šie veiksniai trukdo tiek ekonomikos augimui, tiek ir socialinei sanglaudai Europoje. Asmenys, turintys subalansuotą kognityvinių, taip pat socialinių, emocinių ir sveikatos (angl. SEH) įgūdžių rinkinį, dažniau susitvarko su sudėtingomis gyvenimo situacijomis, gali tikėtis gerų rezultatų darbo rinkoje ir dažniau pasiekia asmeninių ir profesinių tikslų. (OECD. (2015), Skills for Social Progress: The Power of Social and Emotional Skills, OECD Skills Studies, OECD Publishing, Paris.).
Nors daugelis nacionalinių mokymo programų pabrėžia SEH įgūdžių svarbą švietime, vis dar trūksta supratimo kaip tinkamai įvertinti SEH įgūdžius ir kaip SEH vertinimo metodikas integruoti į esamas švietimo praktikas. Naudodamiesi šia politikos priemone siūlome praplėsti SEH įgūdžių rinkinį, kurį formalaus ir neformalaus ugdymo institucijos vertintų ir naudotų įvairiems tikslams, pavyzdžiui atrankose į mokyklas ir universitetus, nustatant karjeros perspektyvas, ir įgyvendinant kitus mokyklos vaidmenis.
TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
Projektas Learning to Be siekia sukurti ir plėtoti vertinimo įrankius ir metodus skirtus socialinių, emocinių ir sveikatos kompetencijų ugdymui bendrojo ugdymo mokyklose. Šios priemonės palengvins SEH įgūdžių pripažinimą švietimo sistemoje. Šios priemonės sudarytų pagrindą tolesniam švietimo politikos ir praktikos tobulinimui nacionalinėse mokymo programose, pagerintų SEH įgūdžių ugdymo kokybę ir padėtų skatinti socialinę sanglaudą bei pagrindines demokratinės visuomenės vertybes.
TIKĖTINI REZULTATAI
PROJEKTO APIMTISProjekto tipas: Erasmus + KA3 - Politinės reformos rėmimas. Europos politikos eksperimentai švietimo, mokymo ir jaunimo srityse, kuriuose dalyvauja aukšto lygio valdžios institucijos.
Trukmė: 36 mėnesiai (Vasaris 2017 – Sausis 2020);
Partneriai: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras – koordinatorius LR Švietimo ir mokslo ministerija Nacionalinis švietimo centras, Latvija Helsinkio universitetas: Mokytojų švietimo katedra, Suomija Tyrimų ir mokymo institutas UTRIP, Slovėnija Milano-Bicocca universitetas, Italija ISEC Švietimo ir tyrimų institutas, Portugalija Andalūzijos Lojola universitetas, Ispanija Socialinio ir Emocinio ugdymo institutas, Lietuva
Biudžetas: € 2.102.415 (ES finansavimas: € 1.576.810).
Tikslinės grupės: Mokytojai (t.p. neformalūs ugdytojai) Mokiniai Mokyklų administracija Švietimo politikos formuotojai (ministerijos, savivaldybės).
____________________________________________________________
PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAITyrimo įrankių kūrimo darbo grupės susitikimas 2017 m. lapkričio 15–16 d. Helsinkis, Suomija
Projekto valdymo grupės susitikimas 2018 m. sausio 22–23 d. Ryga, Latvija
Simpoziumas „Socialinių, emocinių ir sveikatos gebėjimų vertinimas švietime“ Gegužės 31 d. – birželio 1 d., 2017 Vilnius, Lietuva Š. m. gegužės 31 d. Vilniuje vyko projekto simpoziumas. Tai pirmasis visų projekto partnerių susitikimas, kurio tikslas dvejopas: apžvelgti SES kompetencijų vertinimo praktikas mokyklose Europoje, o taip pat numatyti konkrečias projekto veiklos kryptis ir konkrečiai suderinti projekto veiksmus. Simpoziumą organizavo Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, bendradarbiaudamas su Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinio ir emocinio ugdymo institutu bei 6 šalių tarptautiniais partneriais (Universitetų tyrėjai iš Suomijos, Ispanijos, Italijos ir Portugalijos, taip pat švietimo politikos įstaigos iš Slovėnijos ir Latvijos).
Vertinimo įrankių rinkinio kūrimo darbo grupės susitikimas Rugsėjo 25–26 d., 2017 Vilnius, Lietuva
|